Zpětný odkaz je základ pro práci internetových vyhledávačů. Pořadí výsledků v rámci vyhledávání závisí především na počtu i kvalitě těchto odkazů. Posouzen je zejména počet i stáří odkazů, text, který zahrnuje odkaz na stránky.
Budování. Jak správně tvořit?
Podstata spočívá v obsahu, jenž je hoden pro šíření dál. Rychlost, jakou je možno odkaz šířit je až neuvěřitelná. Pouze prostřednictvím kvalitních odkazů je mnohem snadnější navazování nových kontaktů, spolupráce, získání nových zákazníků apod. Jde tomu i efektivně pomoc. Jak? Nejlepší volbou zajisté je, pokud se obrátíte na specialisty, kteří se zabývají tvorbou webu a v jejich kompetenci je rovněž i adekvátní zpětný odkaz a další nepostradatelné náležitosti pro vaše webové stránky.
Funkce odkazu
Má podíl na hodnocení webu, na který odkazuje. Je zdrojem návštěvnosti, neboť přivádí uživatele z odkazující stránky. Coby SEO technika ovlivňuje pozici ve vyhledávání. Mějte však na paměti, že vyšší počet může být naopak na škodu. Obecně sice platí, že čím více odkazů vede na konkrétní webové stránky, tím větší váhu jim přikládají vyhledávače.
Na základě toho se zobrazují na vyšší pozici a jsou efektivním nástrojem v rámci podpory viditelnosti na internetu. Avšak backlinky musí být zásadně relevantní a pocházet z důvěryhodného zdroje, tj. kvalita převládá nad kvantitou.
Faktory mající vliv na kvalitu
O hodnotě backlinku rozhoduje několik činitelů, na které je zapotřebí při tvorbě webu pamatovat. Odkazem provázané weby musí být příbuzné s tématem, ideálně shodné. Nelze z webu o motocyklech odkazovat na vlasovou kosmetiku.
Odkazující web by měl disponovat kvalitním a efektivním obsahem. Samozřejmostí by měla být regulérní aktualizace.
Volba postupu
Je mnoho způsobů, jak na konkrétní webové stránky zajistit odkazy. Všechny postupy se integrují pod termín linkbuilding.